2011-09-25

Gummistövlar


I måndags när jag skulle gå till gymet (Tumba Träningscenter) ösregnade det.
Hade inga vattentäta skor... gympaskor med genombruten översida fungerar inte så bra när regnet vräker ner.

Blev väldigt våt om fötterna. Både dit. Och hem.

Så började leta efter gummistövlar senare på dagen.
Korta skulle de vara.
Gröna, höga för skogsvandringar har jag men det är inte vad man vill gå omkring med till vardags precis.

Åkte ner till Tumba Centrum för att se vad de hade i de två skoaffärer som finns där,
Inget jag ville ha. De hade seglarstövlar, och mörkblå, och svarta, och vita, och brunlila med snörning.... Inte alls vad jag ville ha.

Surfade runt på nätet efter gummistövlar. Hittade flera fina, färgglada, mönstrade... alltid i fel storlek.
Kom fram till att jag nog helst också skulle behöva prova dem för att få rätt storlek och rätt läst.

Så åkte till Skärholmen dagen därpå med Gullis (grannen).
Hittade de på bilden ovan på Skopunkten. 249 kr kostade de bara.
Såna stövlar blir man glad av :). Inte för att varken rosa eller ros-mönster egentligen är min grej. Men på gummistövlar är det helt OK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar