2013-08-17

Slut på sommarlovet

En del av cirkelfysgänget för ett år sen. Vi är fler än så här. Jag finns i mitten av bilden med mörkblå top.

På måndag är det slut på sommarlovet. Då börjar cirkelfysen på Tumba Träningscenter igen. Ska bli jätteskönt (förutom att man behöver gå upp tidigt på morgonen). Har inte rört på mig särskilt mycket sen före midsommar då sista passet för säsongen var. Hade jättehöga ambitioner på att träna hemma. Javisst. Hmm. Det blev inte så. Jag behöver inbokade pass med slavdrivare (Anette heter vår). Annars blir det inget av. Spelar ingen roll att jag hemma har ett flertal gym-dvd, träningscykel, gummiband, gymboll, hantlar, maghjul, hopprep… Det är bara bokade pass med slavdrivare som fungerar för mig.

På måndag är det dags igen. Och på fredag. Och sen varje måndag och fredag fram till jul när det brukar vara en kort paus. Borträknad den vecka i september när jag åker till Umeå och hälsar på Monica (och förmodligen får en försmak av hösten).

Ju äldre man blir, desto mer behövs det att man rör på sig. För att behålla styrka och rörlighet. Dessutom ger det energi. Vissa i gruppen går på yoga på torsdagarna. Jag har provat det. Inget för mig. Det finns ett pass cirkelfys till på onsdagar. Men tre ggr i veckan känns som mycket. Vi får se.
Det här är Anette, vår slavdrivare. Vi älskar henne. Bättre tränare kan man inte ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar