2014-01-08

Nu åker julen ut


Nu ska julen ut.
En del är redan borttaget, som exempelvis julkulorna i min stora monstera. I brist på plats för julgran inomhus fick mina största växter agera julgran.

I vardagsrummet hade jag också min lilla konstgjorda julgran, och en massa ljus.

(Ja, träningscykeln bor där i vardagsrummet. Så att man kan se på TV samtidigt som man trampar. Annars blir det för tråkigt att trampa).

(Nej, strykbrädan står inte alltid där…).

Det enda här som är "jul" är ljusmanschetterna. Allt annat står där också annars.


Även mitt olivträd hade julkulor i år.


Olivträdet står för närvarande i sovrummet, där jag tills igår även hade en stor, vit stjärna i fönstret. Och den sju-armade ljusstaken som jag sett i hela mitt liv. Den var brunt trä från början. Sen var den klarblå till i somras då den blev vit. Mässingsmanschetterna är original.

Ikeas batteridrivna ljus i den. Upptäckte med dessa att om man har uppladdningsbara batterier så blir skenet kallt och trist, men om man har "vanliga" batterier så blir det något helt annat och betydligt trevligare ljus.

Här står även min äldsta Mac, i sovrummet. På den har jag bara äldre program som inte fungerar med nyare operativsystem. Och så är den tänkt att använda för att se på DVD-er i sovrummet.

Och en stjärna till blev det i sovrummet.

I köket såg det tills nyss ut så här.


Men nu är det slut och julen åker ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar