2014-08-28

Nya tränings-skor

Nike Flex Supreme TR2
Foto: ©nini.tjader.2014
Igår köpte jag nya tränings-skor för inomhusbruk. Det blev ett par Nike Flex Supreme TR2. Lätta och luftiga och sköna. Och hela foten får rum utan att tryckas ihop.

Mina gamla skor, ett par Rykä (finska), har jag haft i tre år. Har aldrig riktigt gillat dem. De är svettiga och sladdriga. Och tå-partiet pekar nu uppåt. Det fanns inte särskilt mycket att välja på för tre år sedan när jag började gå på gym och behövde ett par skor.

rykä
rykä
Foto: ©nini.tjader.2014
Pensionerar de gamla skorna och har dem hemma för träning här, exempelvis när jag använder min träningscykel hemma (vilket är mindre ofta än det borde vara…). Skorna har aldrig varit utomhus. De kanske funkar utomhus när det inte är kallt? Men då har jag mina Asics and när det blir kallare mina Haglöfs (med Asics sula).

Det har hänt en hel del på skofronten sen sist jag köpte träningsskor för inomhusbruk. Nu finns det ju rätt mycket att välja bland. Jag behöver dock en ganska bred läst. Det har den här. Känns skön. Premiär-användning blir det imorgon, fredag.

Träningsskor och sandaler… det är vad jag mest har på fötterna.

Nike Flex Supreme TR2
Foto: ©nini.tader.2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar