2014-10-04

Hem & Villa 2014

Foto: ©nini.tjader.2014
I torsdags besökte jag Hem & Villa mässan på Stockholmsmässan i Älvsjö. Jag brukar göra det varje höst. Lagom avbrott i vardagen. Förra året var mässan allt annat än inspirerande och rent utav tråkig. I år var den betydligt bättre. Bättre organiserad vad gäller hur utställningsbåsen var placerade, mer logiskt att följa, bättre innehåll rent generellt, och i det stora hela riktigt trevligt. Där fanns också barnparkering, föräldraparkering, minibyggare och laddningsstationer och ett flertal seminarier att lyssna på.

Temat för mässan var "bazar", och det fanns mycket man kunde köpa i de olika utställningsbåsen.

Jag tittade mest på det som hade med dekorationer och inredning att göra på ett eller annat sätt. Men var man intresserad av spa-badkar, dörrar, fönster, nybyggnation, värme-pumpar etc. så fanns det mycket sånt också.

I änden av samma hall fanns Bak- & choklad-mässan med massor av choklad att köpa. Och evenemang att titta på för de intresserade.

Jag var där tidigt, men det var ändå mycket folk och fler och fler blev det under dagens gång, trots att det var första dagen och en vanlig torsdag. I det stora hela var mässan bra och riktigt rolig att besöka i år. Den tar slut imorgon, söndag.

Mina foton från mässan hittar du här. Sidan öppnas i ett nytt fönster eftersom den är knuten till min engelskspråkiga blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar