2014-11-05

Stickad katt (DIY)

Foto: ©nini.tjader.2014
För en del år sedan stickade jag en katt av restgarner. Den fick gröna ögon av två knappar. Den sitter där i soffan och jag dammar av den ibland. Sen en dag fick Birgitta (granne) syn på den och ville också ha en. Så då gjorde jag en till. Lite annorlunda. Den låg länge nästan klar med ett saknat ben. Ibland har man inte tid med sånt här… Jag är inte särskilt pysslig av mig. Häromkvällen gjorde jag äntligen klar den, skaffade fyllning och sydde dit detaljer. Det här blev resultatet.


Foto: ©nini.tjader.2014
Birgitta var och hämtade den igår eftermiddag.
Stickbeskrivning?
Beklagar, jag stickar aldrig med beskrivning. Jag stickar alltid på fri hand.
Just den senaste stickade katten har virkat huvud, och virkade ben. Allt restgarn upprepat från en f.d. tröja. Fyllningen är kuddvadd köpt på Ohlssons Tyger.
Jo, båda har också svans, men det syns inte på bilderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar