2015-01-17

Barkbröd

skogsknäcke
Foto:©nini.tjader.2015

I november var grannen och jag på julmarknad på Taxinge slott. Förutom en fin mjukt formad skärbräda i trä köpte jag då ett paket barkbröd efter att ha provsmakat det på plats. När jag kom hem lade jag brödet i hyllan där jag har annat knäckebröd i en burk och glömde bort det. Igår tog jag fram det för en mellanmålsmacka efter gymet.

skogsknäcke
Foto: ©nini.tjader.2015
Det är mindre än vanliga runda knäckebröd, cirka 23 cm i diameter. Torrt och hårt som det ska vara. Med extrasaltat Flora och en god stark ost i tunna skivor på blev en halv brödkaka ett utmärkt mellanmål med en god kopp kaffe till. Och ja, det var gott med barkbröd med enbär med ost på.

skogsknäcke
Foto: ©nini.tjader.2015
Här finns lite mer info och möjlighet att köpa det. Här kan du också köpa det. Och här är företaget som gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar