2015-02-20

Rund och röd

Foto: ©nini.tjader.2015
Nyligen dog min förra kaffemaskin. Efter 2 år och 2 månaders trogen daglig tjänst. Plötsligt en lördag eftermiddag började den spotta och gurgla och bete sig. Sen gick den inte att sätta på igen. Kortslutning kom vi fram till.

Under söndagen åkte jag iväg och köpte en ny. Hem med den och… Den fungerade inte. Tog inte in något vatten.

Tillbaka till Kungens Kurva och MediaMarkt på måndagen. Då bestämde jag mig för att jag ville ha en maskin som muntrade upp mig och var snygg. Det blev den ovan. Rund och röd. En DeLonghi Circolo. Gör fantastiskt gott kaffe. Det är samma fabrikat som den som dog och den som aldrig fungerade. Jag gillar de kaffekapslarna. Finns många att välja mellan. Kapslarna köper jag hos ElGiganten… de är billigast där.

När jag var på Furniture & Light Fair nyligen konstaterade jag att många av utställarna hade just den modellen, fast i varierande färger, i sina utställningsbås. Den tilltalar med andra ord inte bara mig…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar