2015-04-23

Ny matta i köket

köksmatta, matta, lohals, ikea
Foto: ©nini.tjader.2015
Till sist beslöt jag mig för Ikeas LOHALS matta till köket.
När jag kontrollerade lagerstatus för mattan via nätet så var den slut i största storleken.
Så tänkte, OK, jag tar den mindre 160 x 230 cm. Den fanns det några stycken kvar av enligt lagerstatus för Ikea Kungens Kurva.
Så grannen och jag åkte dit (hon skulle ha en solsäng, 5 kvar på lager).
Vi kom dit, gick direkt till det vi skulle ha (det var söndag och alldeles för mycket folk, så inte lockande att gå runt).
Sen mot mattan.
Döm om min förvåning när det, när jag kom fram till lagerplatsen, bara fanns den stora storleken där (200 x 300 cm)! Hörde sen i kassan att de kom in samma morgon.
Så nu är mattan på plats i köket. Den är cirka 5 cm för lång, så den ligger mot vägglisten. Annars är den perfekt. Priset, 995 kr, för en så stor matta, är också perfekt.
Jag gillar naturmaterialet.
Jag är nöjd. Äntligen en ny köksmatta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar