2015-04-18

Svårt att bestämma mig…

MIOs matta EMMA Foto: ©nini.tjader.2015
Är i valet och kvalet angående matta i köket. På bilden ovan är EMMA från MIO (på bilden en mindre storlek än den jag behöver).

Den är fin. Men kanske lite väl folkloristisk i färgerna och känslan. Jag får vibbar av virkade, randiga koftor från 60-70-talet av färgerna. Kanske ändå inte riktigt min stil. Var tvungen åka dit och titta på den en gång till innan slutgiltigt beslut.

MIOs matta EMMA. Foto: ©nini.tjader.2015
Den storlek jag behöver är minst 160 x 230 cm. Då kostar den 1995 kr.
Eller 190 x 280 cm. Då kostar den 2995 kr.
Vilket jag tycker är i dyraste laget för en matta att ha i köket, under köksbordet. Med allt en sån matta blir utsatt för.

Den matta jag ursprungligen tittade på för köket var IKEAs LOHALS.
En jutematta i naturfärg.
Nästan samma färg som parkettgolvet i köket.

IKEAs matta LOHALS. Foto: ©nini.tjader.2015
Här kan man få en matta på 200 x 300 cm (vilket precis går in på längden i mitt kök) för 995 kronor! Har alltid tyckt att den är fin.

IKEAs matta LOHALS. Foto: ©nini.tjader.2015
Har i princip bestämt mig för Ikeas matta. Priset är heller inte helt fel…
Fortsättning följer. Just nu är den slut hos Ikea Kungens Kurva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar