2015-08-20

… om jag lämnar den här…

dammsugare
Dammsugare. Foto: ©nini.tjader.2015
Om jag lämnar dammsugaren i hallen, så man mer eller mindre snubblar på den varje gång man passerar, så kanske dammsugningen blir av… eller? Sen jag lämnade den här nu har jag i alla fall dammsugit lite fläckvis. Och dammat. Lika fläckvis. Det behöver ju dammas innan man dammsuger.

Det är enkelt: jag ogillar verkligen att städa. Men jag gillar när det är gjort och det är dammsuget och dammat och plockat och allt i ordning. Men jag prokastinerar verkligen med igångsättningen var gång. Samma sak med strykning (som jag gör framför TV-n för att det är så tråkigt). Just nu är jag faktiskt i botten av strykhögen för första gången på mycket länge. Till nästa tvätt vill säga.

Min mamma hade städmani. Inget fick vara framme. Allt skulle vara rentorkat, undanplockat, struket, dammat och dammsuget. Min motvilja mot städning bottnar troligen i mammas städnit. Ren protest.

Det vore trevligt med någon som gjorde det här åt en. En gratis RUT?

Skulle också behöva tvätta fönstren efter sommarens regnande innan det blir kallt igen. Var är RUT?

köksfönster
Köksfönster. Foto: ©nini.tjader.2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar