2016-07-09

Grannens klematis

klematis
Klematis. Foto. ©nini.tjader.2016
Jag älskar klematis.
Men jag har ingen tur med dem. De bara dör. Förmodligen fel skötsel, för torrt, för vått, fel jordmån, fel placering…

Klematis. Foto. ©nini.tjader.2016
Grannen Gullis däremot har tur med sin klematis som hon köpte förra året och planterade inne på sin uteplats, direkt i jorden, men med skuggad del närmast jorden så de inte får sol just där. Det sägs att det ska vara så.

klematis
Klematis. Foto: ©nini.tjader.2016
Grannens klematis blommar överdådigt i år.
Vilken sort det är? Ingen aning.

klematis
Klematis. Foto: ©nini.tjader.2016
Den hänger på skiljeplanket mot hennes granne åt andra hållet. Massor med blommor. Och fler kommer det. Den är väldigt vacker.

Jag är avundsjuk… Men jag ska nog inte ha klematis eftersom de alltid, oavsett sort, placering, etc. alltid dör för mig.

klematis
Klematis. Foto: ©nini.tjader.2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar